Solcon reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Archief 2018
Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Solcon zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.
Klantervaringen over Solcon
- Beloofde internet snelheid wordt gehaald.
- Klantenservice
- Wi-fi bereik
- Huawei modem
- Amino decoders
- Kwaliteit
- Opname mogelijkheden
- Als het werkt is het prettig.
- Het 'customer care'-gedrag van Solcon is zonder twijfel eenduidig: zeer klantontvriendelijk. Ook bij mensen die al vele jaren vaste klant zijn!
- Wachttijd aan de telefoon is 20 minuten. Is je vaste telefoonverbinding kapot door een fout bij Solcon, dan vergoeden ze niet de tijd dat je mobiel naar ze belt om dat te melden en opgelost te krijgen. In plaats daarvan kreeg ik het verwijt dat ik dan op een ander moment had moeten bellen?! Ik kreeg zelfs het (onjuiste!) verwijt dat ik als klant middels reset van de modem het probleem zelf had kunnen oplossen.
- Snel internet
- Voeg Spotify toe!
- Zorg ervoor dat we live tv kunnen kijken.
- Alle herhalingen worden ook meteen meegenomen, vreselijk irritant
- Reclameblokken kun je tijdens opname ook niet doorspoelen.
- Tv doet het regelmatig niet.
- Hoge prijs voor weinig kwaliteit.
- We hopen dat XS4ALL gauw gebruik kan maken van de glasvezel!
- Kwaliteit was wel ok met weinig storingen
- Moet ik nog wat zeggen... duidelijk toch? Zo doorgaan en het faillissement komt in zicht.
- Toegeven dat deze kastjes niet werken.
- Helemaal niets!!!
- Luister naar de klant!!! En neem de klant serieus!!! Dit kost je klanten
- Na uitrol in een nieuwe gemeente extra aandacht voor de klanten- klachtenservice.
- Niet kunnen ontdekken
- Heb je even
- Contractuele snelheid is correct.
- Wachtrijmelder bij klantenservice.
- Antieke lay out van teletekst. Lettertype uit begin computertijdperk.
- Subtitles van BBC ook bij opgenomen programma’s zichtbaar.
- Rest dirnstverlening Solcon OK.
- Gewoon luisteren naar een klant en xorgen dat datgene wat moet werken ook inderdaad werkt.
We tellen af! Begin juni kunnen we overstappen. Slechter kan niet. Klantenservice onvriendelijk, ondeskundig, alles ligt aan de apparatuur die wij zelf hebben aangeschaft volgens hun. Ofwel 1 tv aansluiten, direct! En gezellig met z'n allen in de gang om wi-fi te kunnen ontvangen.
Een serie opnemen betekent ALLE afleveringen die maar worden uitgezonden, inclusief herhalingen, worden opgenomen. En doorspoelen is al helemaal geen optie! Daarnaast nog erg duur.
Ofwel, gewoon niet, maar dan ook nooit niet, aan beginnen.
Zeer klantonvriendelijk
Live tv kijken is niet mogelijk. Soms is zelfs tv kijken (de opnames) ook niet mogelijk.
Abonnement is vreselijk duur.
Belkosten kwamen er eerst nog bij, nu is dat een vast tarief.
We hadden XS4ALL en dan is Solcon een vreselijke domper.
Nooit aan beginnen. Wat een waardeloze dienstverlening. Ik heb een hoger pakket aangevraagd incl. monteur, maar nu al is mijn TV signaal eraf gegooid. Kan dus o.a.niet Championsleague Ajax en PSV zien. Veelvuldig gebeld en in de wacht gestaan, beloftes van terugbellen niet waargemaakt. Solcon erkent haar fout, maar kan pas over enkele weken (!) ..het knopje weer terug draaien. Schandalig, wat een prutsers. Ga je diep en diep schamen!
Reacties
Veelvuldig storing van tv ontvangst, opblokkende beelden, schokkerig beeld, vastlopen aminokastje. Zoals anderen hier al beschreven geeft Solcon iedere keer de schuld aan bekabelng, manier van aansluiten etc.
Tien jaar terug dezelfde ellende gehad met dit kastje bij reggefiber, op het laatst zelfs een nieuwe tv aangeschaft en nog dezelfde ellende. Helaas zit ik nog tot mei 2019 vast aan solcon, maar dan gaan ze er definitief uit.
Ook waardeloze klantenservice, met steeds dezelfde niet werkende oplossingen.
Wat een slechte internetprovider Al 7 weken zonder tv en deels ook geen internet Na veel keren bellen (min 15x) wordt het probleem bij mij neergelegd Iedere keer een ander verhaaltje Ben er helemaal klaar mee En als ik per direct op wil zeggen dan is dat een jaar Almehoela niet dus!!
Jammer dat het via een riv
Wilde nog iets aan de technische dienst vragen.
Wachttijd 40 minuten.
Nieuwe ab ontvangen. “Ze hebben u een oude gestuurd.” Engelse ondertiteling nu wel mogelijk. Na veel geknutsel.
Hoezo “internet voor morgen ?” Een provider die aan morgen denkt zorgt voor een ordentelijke, geteste en uitgebreide handleiding. Hetzij digitaal, hetzij gedrukt.
Ik voorspel dat na de verplichte abonnementsperiode (het net is een gesloten net) heel veel klanten afscheid nemen van Solcon via Giessenlandennet.
“
Drama drama
Vandaag aangesloten op glasvezelnet. Nummerportering is misgegaan. Dus geen vaste telefoon. Factuur klopte niet, wordt herzien. Betrekkelijk snel contact met klantenservice (enkele minuten) .
Geen Engelse ondertiteling bij opgenomen BBC programma’s. Wel bij rechtstreeks kijken.
De informatieknop van Solcon TV werkt niet goed. Ze erkennen dat maar zeggen dat ze geen tijd willen besteden aan de oplossing ervan. Wacht reeds meer dan een jaar daarop. Heb er gern begrip voor.