Onafhankelijk Alles-in-1 aanbiedingen van alle aanbieders vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Vodafone komt glasvezelklanten tegemoet

door Jeanet Woldring 1 reactie

Vodafone gaat klanten die nog in afwachting zijn van hun glasvezelaansluiting persoonlijk benaderen over hun contract. Zij krijgen een nieuwe mogelijkheid om hun contract te heroverwegen. Daarnaast voert Vodafone per direct een aantal veranderingen door in het verkoopproces van zijn glasvezeldiensten.

De telecomaanbieder erkent na gesprekken met de Consumentenbond en Vara Kassa dat het inschrijfproces transparanter had gekund. Hiermee komt het bedrijf tegemoet aan de wens van de Consumentenbond dat consumenten alsnog onder hun contract uit kunnen.

Individueel benaderd
Alle klanten worden individueel benaderd om ze te wijzen op hun contract voor glasvezeldiensten. Het betreft mensen die nog in afwachting zijn van de aanleg van glasvezel in hun woning. Vodafone biedt deze klanten de mogelijkheid binnen acht dagen hun contract te ontbinden.

Verbeteringen voor nieuwe klanten
In de huis-aan-huisverkoop van glasvezelabonnementen aan nieuwe klanten voert Vodafone drie verbeteringen door. 1. Er komen er extra kwaliteitscontroles. De komende maanden belt Vodafone alle nieuwe contracten na om te vragen of de verwachtingen van koper en verkoper overeenkomen. 2. De wettelijke bedenktermijn en de mogelijkheid om te annuleren wordt nu ook op het inschrijfformulier vermeld dat klanten aan de deur tekenen. 3. Vodafone gaat zijn verkopers intensiever trainen en controleren. Door deze verbeteringen moet eventuele onduidelijkheid over datgene waarvoor de klant heeft getekend verdwijnen.

Vodafone is sinds 2011 onder de naam Vodafone Thuis actief op de markt voor triple play (televisie, telefoon en internet) via glasvezel.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (1)

Geplaatst door: Gerrit ()

Dat is al iets......... Maar eerst zien en dan pas geloven! Ik lees nog nergens dat de klant ook een afschrift krijgt van het contract dat aan de deur wordt afgesloten. (dat moet ook!)

Kan de klant zich heel eenvoudig afmelden binnen 8 dagen of kan dit uitsluitend via een duur 0900- telefoonnummer waar je eerst een kwartier in de wacht staat a 40 cent per minuut of moet dat aangetekend?

Dus Consumentenbond en toezichthouder(s), controleer dit contract s.v.p. nogmaals en ook op de kleine lettertjes!

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.