Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Internet vergelijken
Ziggo

Ziggo reviews en ervaringen

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ziggo geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Ziggo. Is Ziggo je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Archief 2021

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Ziggo zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

Klantervaringen over Ziggo

    Beoordeling
    1
    Gertjan Woudenberg 27-12-2021 - 12:11

    Over het internet van Ziggo ben ik tevreden. Uitval is zeldzaam en de downloadsnelheid is prima. De upload snelheid blijft wel flink achter ten opzichte van de glasvezelaanbieders. Voor TV gebruik ik de Next en die is prettig in het gebruik en bevalt mij beter dan de KPN box. Wat wel een probleem is, is dat met regelmaat opnames mislukken door de langdurige problemen met de EPG. Het komt regelmatig voor dat in de EPG grote tijdsblokken geen informatie bevatten. Ziggo is al het hele jaar bezig om dit probleem op te lossen maar dat wil maar niet lukken.

    Recent is het aantal HD zenders uitgebreid maar nog steeds blijft Ziggo flink achter lopen op KPN. Zelfs in het pluspakket van €9,95 zijn veel zenders nog in SD. Als je extra betaalt mag toch wel verwachten dat deze zenders in HD worden aangeboden. Tientallen zenders die bij KPN in HD kwaliteit beschikbaar zijn, zijn bij Ziggo nog slechts in SD kwaliteit beschikbaar. Er is bijvoorbeeld nog steeds geen enkele nieuwszender in HD kwaliteit beschikbaar.

    Wat ook echt slecht is van Ziggo is dat zij negatieve reacties onder hun Facebook reclames verwijderen en de schrijvers van deze reacties vervolgens blokkeren. Dat riekt naar censuur en is zeer laakbaar. Dat dit gedaan wordt werd bevestigd door mevrouw S. van de afdeling klachtafhandeling. Deze dame is zeer autoritair, arrogant en niet voor rede vatbaar. Ziggo zou wel even bepalen wat er over hen geschreven wordt op internet. Incompetent en totaal ongeschikt voor haar functie dus.

    Op de eigen community van Ziggo is het nog erger met de censuur vanuit Ziggo. Kritische vragen worden niet beantwoord en/of dood gezwegen. En als je alsnog om een reactie of antwoord vraagt wordt je gewoon van de community uitgesloten.

    Dus (potentiële) klanten moeten zich er zeer bewust van zijn dat de meest kritische ervaringen indien mogelijk door Ziggo van internet worden verwijderd en Ziggo op deze manier zover het binnen hun macht ligt het internet probeert te censureren. Op deze site kan Ziggo dat niet en scoort Ziggo 82% zeer slecht. En dat is de waarheid die Ziggo niet kan verwijderen.

    • Download is snel, de Next werkt goed.
    • Trage Upload, Veel zenders in slechte SD kwaliteit, EPG bevat veel fouten waardoor opnames mislukken. Klantenservice is bot , hooghartig en arrogant.
    Opmerking van de redactie 28-12-2021 - 08:33
    Bedankt voor het delen van uw klantervaring. Wij hebben de naam van de Ziggo klantenservice medewerker terug gebracht naar een S. Medewerkers zijn onderdeel van een bedrijf, en moeten het bedrijfsbeleid volgen. De persoonsnaam is daarom niet relevant voor de klantervaring. Het gedrag wel, vandaar dat alleen de naam is aangepast.

    Vriendelijke groeten,
    De redactie
    Beoordeling
    1
    Martje 25-12-2021 - 08:59

    Klantenservice ZIGGO / Welke service? Verhuizing naar zorginstelling...

    Mijn vader moest naar een zorginstelling... Online de verhuizing regelen was al lastig, maar het abonnement omzetten naar een Kabel TV abo bleek onmogelijk online te regelen... Toen begon het proberen via diverse medewerkers. Om deze aan de lijn te krijgen moet je je door een waslijst aan keuzemenu's worstelen en vervolgens weigeren om een keuze te maken waarna je een medewerker aan de lijn krijgt... Niet dat dat helpt, want de juiste afdeling blijkt minder eenvoudig bereikbaar...
    Na meer dan 3 uur bellen (en niet minuten zoals de ziggoreactie noemt) uiteindelijk een competente medewerker op de juiste afdeling aan de lijn gekregen. DANK DANK DANK.
    Blijft het wrange gevoel dat de klantenservice van @home / ziggo / vodafone-ziggo ERNSTIG verbetert zou moeten worden...

    UPDATE 17 dec. 2021

    ONDANKS de bevestigingsmail van ZIGGO waarin het JUISTE afleveradres werd genoemd bleek het pakket verzonden naar het adres waar mijn vader verblijft... ZUCHT We hebben het pakket nog net uit vaders vuilnisbak kunnen redden.

    De grote vragen betreffende de NON-service blijven knagen. Waarom doet ZIGGO niet wat het beloofd? Waarom is het zoooooo moeilijk om de juiste afdeling MET MENSEN DIE DE TELEFOON BEANTWOORDEN te bereiken?

    Het antwoord van de ZIGGO medewerker, onder mijn review, is daarbij wel erg wrang. Als je iets specifieks wilt regelen dan doe je dat niet via whatsapp, chat, twitter of facebook. Dan wil je een mens spreken. Een mens die ook nog eens de juiste wegen in een WERKEND systeem kan bewandelen om die specifieke wensen uit te voeren. COMMUNICATIE is het steekwoord. ZUCHT. In 20 jaar is de helpdesk van (vroeger @home) en ziggo niet verbetert...

    UPDATE 22 december 2021
    Ondanks alle mooie woorden blijkt de oplevering van een simpel kabelabonnement voor Ziggo toch ietwat lastig. De kamer van mijn vader heeft tot op heden GEEN dig. tv signaal... (simpelweg een kabeltje inprikken in een buitenkast is ietwat lastig?)

    Het is dat ik geen 0 sterren kan uitdelen, want anders...

    UPDATE 24 december 2021
    Fijn dat er eindelijk een monteur kwam om het stekkertje in het juiste gaatje te steken... Gemiste kans van ZIGGO om de belofte dat ze een werkende setup afleveren ook niet nakwamen. De monteur had geen zin om de TV af te stellen en in te regelen voor mijn vader...

    Nee, geen Ziggo voor mij meer, absolute afrader!

    • Niet gevonden...
    • Bereikbare klantenservice met SERVICE ipv. afschepen.
    Beoordeling
    1
    marc 13-12-2021 - 15:29

    onbetrouwbaar / wel toezeggen niet leveren
    Sprinters besteld op basis van mediabox en extra zender movie en serie XL.(toezegging van deze bestelling in deze opbouw per mail) op 11-12-2021 gaat contract in..op 09-11-12 thuisinstallatie pakket ontvangen met CI kaart ipv "bewust gekozen mediabox"(ivm terugkijk mogelijkheid). Nu blijkt deze combinatie niet mogelijk te zijn. Nadat ik niet in ga op talloze "mooie producten die ze me dan nu kunnen bieden ...ga en wil ik annuleren..wordt gedreigd met annuleringskosten. Overstapservice is er niet vanwege het feit dat ziggo..c.a. twee weken eerder al het contract opzegt bij vorige provider..dus je krijgt een niet overeen gekomen product geleverd..welk ik niet ga gebruiken..en door het te vroeg opzeggen bij oude provider heb ook geen twee weken overbruggingsperiode (installatie tijd). Je zit dus gewoon weg uit het niets ..zonder TV...tenzij je toch maar het niet bestelde pakket installeert...laat u niet vangen voor deze malafide praktijken..uiteindelijk na 5x bellen met een totaal duur van c.a. 1,5 uur (waarvan 3x na wachttijd van 15minuten contact verbroken werd) per mail bevestiging gekregen dat het contract opgezegd wordt..kostenloos...maar de oplossing van de twee weken overbruggingsperiode die er normaal is kunnen ze niet herstellen... geen tv dus...fijn zo voor het F1 weekend...... 13-12-2021..bericht van dhl..er is een pakketje van Ziggo onderweg..?? waarom...contract is beëindigd..maar ze versturen toch maar ff de mediabox in de hoop ik alsnog ervoor kies...

    inmiddels elders nieuw abonnement afgesloten..echter vanwege verwerkingsduur en 14dgn bedenktijd....
    tv loos en internetloos de feestdagen in... dankzij het "klantvriendelijk" handelen van Ziggo.

    Beoordeling
    9
    P.Vonk 10-12-2021 - 17:50

    Ik ben al jarenlang klant van Ziggo en ben tevreden. In de wijk Mariahoeve in Den Haag waar ik in een flatgebouw woon, is KPN bezig om glasvezel aan te brengen. Van het voorjaar kregen we bericht dat de glasvezelkabel in de meterkast aangelegd zou worden en daarom moest iedereen daar toestemming voor geven, anders konden de bovenburen niet aangesloten worden. Maar nu is er via steigers aan de buitenkant een gaatje in de muur geboord waar de oranje kabel doorheen kan. Ik heb tegen de installateur gezegd dat ik me niet bij KPN had aangemeld en bij Ziggo wil blijven. Maar er moest toch een kastje aangebracht worden voor de KPN kabel. Nadat hij klaar was zei hij: Nu heeft U Ziggo via de KPN glasvezelkabel en bij een andere bewoner het zelfde.. De TV, Computer en vaste telefoon doen het goed. Maar toch vind ik het vreemd omdat het bekend is dat Ziggo niet op de kabel wil / mag zitten van KPN. Maar ik blijf bij Ziggo, al kwam er ook al een jonge man aan de deur om me over te halen naar KPN over te stappen. En een aanbieding voor een half jaar abonnement halve prijs e.d. KPN probeert de mensen die geen abonnement bij hun hebben te overbluffen . Het lijkt me geen goede zaak als KPN het monopolie zou krijgen op de glasvezelmarkt, het is goed als er een grote provider zoals Ziggo tegenover staat. Ben wel nieuwsgierig of ik nog iets hoor van Ziggo of KPN. Het is toch wat vreemd met onduidelijke informatie e.d,

    Beoordeling
    1
    N.Mema 14-11-2021 - 13:49

    Zakelijk abonnement, bijna €100 per maand
    Donderdag geen geluid, geen TV, geen of constant haperende internet, wij kunnen u op z'n snelst dinsdag helpen.
    Wij zien geen storing (dus u liegt) dus kan geen spoedmonteur komen.
    Wij hebben ook geen klachtenafdeling en u kunt ook de manager niet spreken.....tijd om over te stappen, nog nooit een goede ervaring met Ziggo gehad p.s alles aangesloten nieuwe kabels TV 1,5 jaar oud, maar het moet aan mijn hdmi kabel liggen

    • Contract afspraken nakomen, oplossen zoals afgesproken.
    • Klachtenafdeling opzetten, onafhankelijk, niet de verkoper en telefonist voor alles.
    • Beschikbare verantwoordelijke
    Beoordeling
    1
    Roger 1-8-2021 - 16:02

    Zeer slechte tv aanbieder!!! Beloven gouden bergen, maar wanneer ik de aanbieding moet bevestigen is niemand thuis!! Nu al 2 weken aan het wachten op de bevestigings mail. Maar kunnen wel de reclame mails en enquete van de klantenservice sturen. Ondertussen al 6 keer klantenservice gebeld en een winkel bezocht. Maar nog steeds niks kunnen bevestigen!!

    • Helaas nog geen
    • Interne regels bij verkopers.
    hcverstegen 27-6-2021 - 20:31

    Kan na jaren geen Ziggo Go meer kijken op mijn tablet. Samsung Tab 4 met android 5.0.
    Wat blijkt.... moet je nu in 1x minimaal android 5.1 hebben. Hoe kan ik weer tv kijken op mijn tablet

    Opmerking van de redactie 28-6-2021 - 06:38
    Beste meneer of mevrouw Verstegen,
    Android 5 en lager krijgen geen veiligheidsupdates meer (sinds eind 2020). Veel partijen met apps die ook te gebruiken zijn met smartphones of tablets bieden die apps dan ook niet meer aan voor die versies. Misschien dat het tablet nog een Android update kan krijgen. Als dat niet het geval is dan zult u voor de Ziggo Go app een andere apparaat moeten gaan gebruiken met een hogere Android versie of een laptop.
    Vriendelijke groeten,
    De redactie
    Beoordeling
    8
    Peter de Boer 6-6-2021 - 15:59

    Geen enkele klacht meer na laatste upgrade media box. Vroeger bij KPN en XS4all in een deel van het huis zwakke ontvangst met glasvezel, met ziggo kabel werkt het beter. Was nooit zo tevreden over opname mogelijkheden tv, maar dit is na de recente upgrade van de media box absoluut geweldig. Ook voorheen bij KPN geen prettige tv opnames.

    • Alles werkt.
    • Ik heb de laatste twee jaar geen gebruik hoeven maken van klantenservice of monteurs, dus kan over de helpdesk etc niet oordelen, gelukkig maar.
    Beoordeling
    1
    Medard Winants 5-6-2021 - 17:29

    Al jaren slechte WiFi. En na de ene na de andere belofte kwam het echte klapstuk. We werden weer eens gebeld en na de zoveelste keer mijn beklag gedaan te hebben kregen we een aanbieding, weer, internet Max want dat ging helpen. Een half jaar gratis en na dat half jaar konden we het gewoon opzeggen als er geen verbetering was en we zaten dan ook nergens aan vast. Ik had al een voorgevoel en vroeg er nog een paar keer naar of we nergens aan vast zouden zitten, dit werd keer op keer bevestigd. Toen het zover was en er geen verbetering was maar alleen maar verslechtering, wilden we dit abonnement stop zetten en bleek dat we er toch aan vast zaten. Dit was voor ons de druppel en wilde naar KPN overstappen. Toen dit bij de Ziggo’s bekend werd, werd het internet nog slechter. En ondertussen weigeren ze het abonnement stop te zetten en beroepen ze zich op hun contract, iets wat met valse voorwendselen tot stand is gekomen. Dit hebben ze ook toe gegeven maar ondanks het feit dat ik aangegeven heb dat dit “misleiding van de verkoper” is en daarmee een strafbaar feit is blijft ziggo zich verschuilen achter hun contract.

    Beoordeling
    10
    henk terol 3-6-2021 - 15:33

    vandaag sony smart tv in gebruik genomen op slaap kamer en met ziggogo perfect beeld ook de app werkt 100%
    in de huiskamerheb ik ook sony met ziggo daar werkt het ook 100%
    ik heb natuurlijkook wel problemen gehad maar dit maakt alles goed!!

    • ziggogo net zo goed als met kabel
    • goedkoper mag altijd maar ik ga niet weg

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.