Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Internet vergelijken
Vodafone

Vodafone reviews en ervaringen

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Vodafone geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Vodafone. Is Vodafone je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Archief 2015

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Vodafone zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

Klantervaringen over Vodafone

    Beoordeling
    1
    IOANA DRAGNE 18-12-2015 - 20:42

    Geen internet tijdens bellen. Waardeloos. Dus ik ga overstappen.

    Beoordeling
    1
    Elice 1-8-2015 - 17:38

    Sinds 2,5 week Vodafone thuis glasvezel. Om de haverklap valt de verbinding weg. Geen internet, geen tv, geen telefoon. Soms voor even, soms uren. En klantenservice niet bereikbaar om t probleem op te lossen!

    Jos Robijn 28-7-2015 - 20:24

    Begin juni 2015 werd ik gebeld door Vodafonethuis met de vraag of ik mijn jaarabonnent wilde verlengen. In eerste instantie was de installatie en gebruikerservaring goed geweest, dus ik dacht: ok.
    Vodafone plant de Guidion (het bedrijf tussen Vodafone en de klant welke de monteurs aanstuurt) in op de 15e juni 2015. Vervolgens wordt ik 1 week voorafgaande aan de 15e nogmaals door Vodafone gebeld met het verzoek de monteursafspraak later in te plannen op de 23ste vanwege de drukte. Met tegenzin stem ik toe, en geef aan dat ik einde van de maand voor langere tijd voor mijn werk naar het buitenland vertrek, dus het moet dan wel in orde komen. Er wordt beloofd dat alles in orde komt.
    Vervolgens is de 15e aangebroken, en wat gebeurt er? Geen Internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoon signaal. Vervolgens bel ik de klantenservice (à 0,45 € per gesprek) voor opheldering. Er wordt excuses aangeboden, maar een monteur sturen lukt dan niet meteen. Ze beloven terug te bellen. Volgende dag bel ik zelf maar weer voor hetzelfde tarief (aangezien zij mij natuurlijk niet bellen), en met heel heel veel moeite en enkele gesprekken komt de nieuwe afspraak op de 20ste om 18:00.
    Na 5 dagen zonder internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoonsignaal (met een tiener in huis) komt de monteur en begint aan zijn werk. Hij moet bellen, ze moeten op de Back office een “ticket” aanmaken, want op mijn adres was alles door hen uitgeschakeld en de monteur kon zonder hun hulp niet verder met de uitgebreide en volledige installatie en wordt het analoge TV signaal ook weggehaald. Wat blijkt? Er zijn geen werknemers meer rond dit tijdstip aanwezig op de back office. Verwonderd vragen de monteur en ik ons af waarom er dan in godsnaam op dit tijdstip een afspraak ingepland wordt, en niet voor 18:00?
    Goed, maar weer de zoveelste keer bellen voor 0,45 €. Weer is het sorry, sorry, begrip, we werken er hard aan etc. Ik blijf netjes en vriendelijk, maar na 1 week zonder internetsignaal, geen TV signaal en geen telefoon signaal begint mijn geduld toch op te raken, het is een simpele contractverlenging? Vervolgens belt Reggefiber, (zit er ook weer tussen), zij komen langs en fixen het probleem, internet doet het weer en de installatie van de televisie in de woonkamer doe ik zelf maar.
    Vervolgens wéér de klantenservice gebeld en gevraagd om een nieuwe afspraak voor een monteur, aangezien op de slaapkamers nog geen TV is, en hiervoor moeten kabels door de muur getrokken worden (deze informatie is mij verder niet verteld in het verkoop gesprek en ook niet dat er 0,90 € per meter kabel betaald moet worden als de monteur meer dan 15 meter nodig heeft). Weer komen de zoveelste excuus- en sorry betuigingen en het is allemaal hun schuld- ik heb er geen boodschap meer aan, ik wil gewoon dat alles werkt. Men beloofd dat ik wordt teruggebeld voor een nieuwe monteursafspraak. Na 3 dagen wachten zonder teruggebeld te zijn en de datum van mijn vertrek zeer dichtbij komt, nogmaals de laatste poging gewaagd.
    Een afspraak voor mijn vertrek kon niet meer worden ingepland, en dus wil ik bericht van een correcte factuur (ik heb 2 kastjes gekregen voor beide slaapkamers welke niet geïnstalleerd zijn en dus wil ik ook niet betalen voor een dienst welke ik niet afneem), bovendien wil ik compensatie.
    Het compensatie voorstel was 2 weken gratis, en dat terwijl mijn dataverbruik van mijn mobiele telefoon (overigens ook Vodafone) in deze periode tot op 100 € gekomen is omdat ik zakelijk gezien wel e-mails moest bekijken op de een of andere manier.
    Ik ben nog nooit op zo’n onprofessionele manier door welke provider behandeld. Ze hebben me als trouwe klant volkomen in de kou laten staan en waren op geen redelijke compensatievoorstel te brengen. Ik heb toen besloten alles op te zeggen aangezien Vodafone juridisch de verplichting niet nakwam in de overeenkomst. Vervolgens wordt ik bedreigt met een afkoopsom te moeten betalen van 390 €, en dat terwijl ik eigenlijk contractvrij was en door hen benaderd ben om te verlengen.
    Ik heb maar een woord voor Vodafone : SCHANDE!!!!!

    Reacties

    Sjef van Kuijk 7-12-2015 - 05:35
    Beste heer Jos Robijn.
    Kunt u me vertellen wat uw woonplaats is, ik zelf woon n.m. in Eindhoven.
    Met groet.
    Sjef van Kuijk
    Jos Robijn 7-12-2015 - 15:58
    Ik woon in Leeuwarden.
    Gerrit 20-12-2015 - 21:28
    Ik woon ook in Leeuwarden en bij mij is alles vlekkeloos verlopen het was binnen tien min geïnstalleerd en het werkt tot op heden prima .
    Beoordeling
    9
    Erik uit Nijkerk 2-7-2015 - 12:36

    Na enige twijfel toch maar een glasvezelaansluiting genomen.
    Vodafone had de eer ons als klant te zien toetreden.
    En UPC/Ziggo was er weer een zeurkous armer.
    Belangrijkste reden was de prijsverhoging van Ziggo en
    de betere (draadloze) internetsnelheden op glasvezel.

    Vodafone-thuis TV, Internet en Bellen.
    Nadat een vriendelijke behulpzame monteur in de meterkast het glasvezelmodum had opgehangen
    bleek deze niet te werken: "wij hadden geen licht". Maar de techneuten van de glasvezelbeheerder
    kwamen dezelfde dag het euvel oplossen: er was een glasvezeltje in de centrale verwisseld.
    Nu na 2 dagen uitgebreid testen en proberen heb ik een zeer goed gevoel:
    Super bereik van m'n wifi en fantastisch HD beeld op de TV.
    En vooral de draadloze internetsnelheid is super: op de 2,4 Ghz band is de maximum te behalen snelheid
    immers toch maar zo'n 50 Mb/sec. Voor ons is 50 down en 50 up dus genoeg.
    En we hebben (iets) meer snelheid dan we toegezegd hebben gekregen.
    Mocht het niet snel genoeg zijn dan kunnen we elke maand zelf overschakelen naar 100/100 of zelfs 500/500.

    Heel belangrijk: nu besparen we in 1 jaar meer dan E 200,-
    Hulde aan Vodafone. Hadden we veel eerder aan moeten beginnen.
    Of de telefoon werkt? Geen idee: gebruiken we niet.

    • Prima prijs/kwaliteit, perfect HD beeld, Zeer goede draadloze internet snelheid vooral upload. Wifi bereik erg goed. Gebruiksgemak is super.
    • geen
    Beoordeling
    10
    Hans P 24-1-2015 - 10:27

    Vodafone krijgt van mij voor het Vodafone Thuis pakket via glasvezel een dikke 5 sterren.

    In Dordrecht hebben we al heel wat jaren glasvezel. Ik ben begonnen bij Tweak (beste toendertijd, met pakket blauw), na jaar of 2 overgestapt naar XMS (ook prima, maar toen goedkoper), 2 jaar later weer terug naar Tweak (want XMS ging op KPN systeem over). Door nieuw pakket (Sparql) van Tweak hele goede kwaliteit van TV, en gewoon verder goed internet en telefonie maar was naar verhouding toch vrij duur (met amper bellen tussen 75 en 80 Euro per maand is prijzig ondanks het "gratis" HBO filmpakket).

    Mijn vader is 3 maanden geleden overgestapt naar Vodafone (van KPN variant af) en de hele overstap ging met gratis monteur van een leien dakje. En dat pakket - zelfde als mijn Tweak-pakket alleen zonder HBO - komt het eerste jaar op 45 Euro per maand.
    Beeldkwaliteit is stuk beter dan van KPN, internet en telefonie werken feilloos. Dus toen heb ik al snel besloten: ik ga ook over op Vodafone Thuis.
    Bestelling via site gedaan, direct volledige informatie via mail ontvangen van procedure. Na de afkoelingsperiode direct gebeld door de organisatie die de gratis monteur regelt om een datum en tijd af te spreken: 21 januari. Zelfde dag Tweak opgezegd per 21 januari wat door opzegtermijn 2 februari werd. Maar Tweak gaf aan: overname door andere partij op 21 januari zal geen probleem opleveren.

    Week voor oplevering grote doos geleverd via post met glasvezelmodem en TV ontvanger met de nodige kabels, instructie en mapje met wachtwoorden voor installatie en draadloos internet.
    'sMorgens 21 januari was het signaal van Tweak (internet, televisie en telefonie) weg. Monteur kwam inderdaad op die dag op de afgesproken tijd (rond 2 uur). Heeft alles geïnstalleerd en kregen gelijk goed internetsignaal en televisiesignaal binnen. Alles ingesteld en binnen half uur was installatie rond en werkte internet en TV prima. Ook draadloos signaal prima, de twee mobiele telefoons gelijk verbonden met internet.

    Monteur vertelde dat portratie telefonie ook in gang werd gezet, zou 2 dagen ongeveer duren. Tot die tijd tijdelijk nummer.
    Vlak na oplevering door monteur kwamen mailtjes binnen van Vodafone met melding van geslaagde oplevering, opgang zetting van portratie telefonie en nogmaals bevestiging abonnementgegevens en overige zaken als inloggegevens MyVodafone.
    Kortom, hele goede volledige berichtgeving.

    Onze ervaringen zijn na oplevering tot nu toe zeer positief: beeld is helder, scherp en gedetailleerd op TV. Veel zenders, ook verrassende zenders als veel lokale en regionale omroepen, etc. Internet (tot nu toe had ik altijd 100 Mbps verbindingen, nu terug naar 50 Mbps) is gewoon lekker snel. Ik merk in feite niets van de "achteruitgang". Telefonie via tijdelijk nummer is helder, duidelijk (nu 23/1 nog niet geportreerd).

    Ik kan vanuit mijn ervaring zeggen: Vodafone Thuis is absoluut een grote aanwinst in glasvezelland. Aanrader! En belangrijkste is dat het zeeeeeer betaalbaar is (goedkoper kan je niet vinden) en je als extra (voor klein bedrag extra) twee of vier themapakketten kan kiezen met vele vele goede zenders.
    Ik ben altijd zeer kritisch met de keuze van de providers (ik ging altijd voor het beste van het beste) maar Vodafone laat als prijsvechter zien dat het niet onder doet voor de "zware" jongens.

    Ik zeg: DOEN!!

    • HD beeld
    • Installatie monteur gratis
    • Prijs!
    • Stabiel internet (gemeten)
    • Communicatie oplevering
    • TV app voor Android/Apple
    • Kwaliteit WiFi
    • Veel zenders (ook lokaal/regionaal)
    • Basispakket met extra zenderpakketten uit te breiden
    • Heeft als één van de weinigen geen KPN basis (KPN is slechte kwaliteit beeld)
    • zender LiteTV in apart zenderpakket, heerlijke kijk/luistermuziekzender!
    • Kan niets verzinnen, sorry!
    • Owja, toch wel: geen eigen newsservers dus voor usenet op externe partij aangewezen (b.v. blockaccount bij Cheapnews.eu voldoet prima voor lage prijs)

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.