Solcon reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Solcon geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Solcon. Is Solcon je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Archief 2016
Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Solcon zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.
Klantervaringen over Solcon
- Menu is een stuk sneller geworden.
- Medewerkers helpdesk zijn niet onvriendelijk.
- Stabiliteit Dune HD voor de tv ontvangst is dramatisch.
- Extra betaalde zenderpakketten vallen opeens zonder aanwijsbare reden uit.
- Voorgespiegeld zenderaanbod niet volledig geleverd.
- Internetsnelheden alleen haalbaar met bij Solcon niet bekende aanpassingen bij de klant.
- Nooit terugkoppeling over storingsmeldingen.
- Geen echte oplossing voor klachten / storingen.
- Etc.
- Een geweldige helpdesk aan de telefoon.
- Behandelen ons goed.
- Laatste keer aan de telefoon hadden ze ons vals beschuldigd.
- Maar dat is uitgepraat.
- De storing sneller oplossen.
Het tv kijken met solcon is echt een drama. Constant loopt er wel een zender vast, of trilt het beeld volledig.
Zijn al bijna een maand hiermee bezig, maar nog steeds geen oplossing.
Probeer nu solcon te bereiken, maar de wachttijd is langer dan 30 minuten krijg ik te horen!
Slechter dan dit kan niet!!
Internet: het heeft een half jaar en ontelbare telefoontjes met de helpdesk gekost om eindelijk de oplossing te vinden voor de veel te lage down- en uploadsnelheid ( we haalden met moeite 10% van de beloofde snelheden). Een oplossing die zo ontnuchterend simpel bleek dat het schandalig is dat de helpdesk dit niet binnen 5 minuten kon bedenken...
TV: niets dan ellende. Nooit alle zenders kunnen ontvangen die ons werden voorgespiegeld. Onophoudelijke stabiliteitsproblemen met de Dune HD (wekelijks meerdere keren het hele systeem moeten herinstalleren, zonder enige garantie dat dit lukt), zenderpakketten die opeens uitvallen, te vaak slechte beeldkwaliteit, en nooit ook maar een moment het gevoel dat Solcon probeert dit echt op te lossen.
Wij maken onze contracttermijn vol en stappen daarna zo snel mogelijk over naar een andere provider. Slechter dan Solcon kan het in elk geval niet worden.
Reacties
Voor ons was er uiteindelijk maar één definitieve oplossing: zo snel als het kon afscheid nemen van Solcon en overstappen naar een andere provider die het wel begrijpt. Is uiteindelijk KPN geworden.
Wat de internetsnelheid betreft: draadloos is helaas niet op te lossen, dat is niet sneller te krijgen. Bekabeld bleek de oplossing een ander type netwerkkabel tussen modem en Mac. We hadden CAT5E, dat zou in theorie de door Solcon beloofde snelheid moeten kunnen bieden maar dat bleek na uren heen en weer bellen met Solcon toch niet het geval. Overstap naar CAT6 kabel loste het op, maar zelf kom je daar nauwelijks achter en Solcon wist het eigenlijk wel maar vond het niet hun taak om klanten daar op te wijzen...
Al de hele tijd last met storing. Geen telefoon en geen Internet.
GROOT DRAMA DIT!