Onafhankelijk Alles-in-1 aanbiedingen van alle aanbieders vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Ziggo stopt met onderling gratis bellen

door Jeanet Woldring 61 reacties

Per 1 april 2014 past Ziggo de tarieven aan. Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent. Om gratis onderling te kunnen bellen, is een aanvullend abonnement van 9,95 euro per maand nodig. Hiermee volgt het bedrijf UPC, die deze optie per 1 januari afschafte. Ziggo geeft aan dat het met deze wijzigingen de ontwikkelingen in de markt volgt.

VolopBellen Altijd: onbeperkt naar vast én mobiel

Bellen naar mobiele nummers wordt juist gratis. Dat geldt voor abonnees met het VolopBellen Altijd pakket. Voor 9,95 euro per maand kunnen klanten gratis naar mobiele nummers bellen, waar zij tot 1 april een starttik van 9 cent betalen plus 9 cent per minuut.

Onbeperkt bellen naar vaste nummers in 15 landen vervalt ook

Ook het gratis bellen naar vaste nummers in 15 landen gaat eruit. Hiervoor gelden vanaf 1 april 2014 de internationale gesprekstarieven per land.

Alles-in-1 pakketten duurder

De Alles-in-1 pakketten Basis, Plus en Extra worden een euro per maand duurder. Vanaf het tweede kwartaal betalen abonnees respectievelijk 44,95, 54,95 en 64,95 euro per maand voor de genoemde pakketten. Het maandtarief van TV Plus stijgt van 8,50 naar 9,95 euro. Ook TV Extra wordt duurder: van 13,50 wordt de prijs nu 13,95 euro per maand.

Klanten die het niet eens zijn met de prijsaanpassing kunnen kosteloos opzeggen door contact op te nemen met de klantenservice. Gratis via 1200 vanaf de vaste telefoonaansluiting van Ziggo of 0900 – 1884 (€ 0,10 per minuut).

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (61)

Geplaatst door: els ()

Wat een zooitje is de telefonie en internet enz. Je wordt belazerd waar je bij staat. Mooie praatjes en niets doen voor de klant. De rekeningen worden maar hoger....Nou, ik ben niet meer trouw aan ziggo en ga maar lekker shoppen.

Geplaatst door: Brigitte ()

Als je een tientje meer gaat betalen is het weer gratis ja

Geplaatst door: Jose ()

Het is helemaal niet waar, dat het onderling gratis bellen is afgeschaft. Althans niet voor de vaste telefonie. Bekijk je specificaties maar een.

Geplaatst door: Brigitte Schrijvers ()

Belachelijke actie van Ziggo om dit af te schaffen zonder de mensen in te lichten. Mijn rekeningen zijn verdubbeld. Daarnaast altijd problemen met Ziggo TV, uitzending gemist. Ziggo, waar gaat dat heen. De ontevreden klanten nemen flink toe.

Geplaatst door: Geert ()

Ook ik ben onaangenaam verrast door deze actie van Ziggo en ook slecht geinformeerd hierover, al met al een goede reden om zeer binnenkort over te stappen naar een andere provider

Geplaatst door: Meijer ()

Nou fijn zeg. Ik kom daar dus nu pas achter want ik vroeg me af waarom mijn rekening opeens stukken hoger uitviel. Dit was wat juist altijd bekend was van ziggo. Het gratis onderling bellen. Ik ben al vanaf 1999 klant bij hen (voorheen onder andere namen) en ik krijg steeds minder. Mijn snelheid is gezakt. Een heleboel tv zenders zijn weg en daarvoor hebben we nu Turkse zenders.Nou jippie. Ook contact maken met het bedrijf is een enorme dagtaak en kost (nu weet ik niet of de helpdesk gratis is of niet?) altijd klauwen vol geld. Ik was altijd vol lof over het bedrijf en prees ze bij iedereen aan maar nu ben ik teleurgesteld. Als ik het had geweten had ik niet met mijn buurvrouw gebeld maar naar haar toe gelopen. Kost me 30 euro ongeveer. Merci.

Geplaatst door: Willie ()

En waarom..
Om alleen mooie buiten land aan het eten tehouden.
Wij nederlanders worden gewoon genaait..
En Ziggo belooft gouden bergen.
En ze maken ons blij met een dooie MUS.
Nu ik ga er ook heel sterk over denken om een andere provider tenamen.
Betaal 120 in de maand en vind dit toch al wel een beetje veel gaan worden.
Kan net zogoed een goed koop abbo nemen en een ilegale kast aan schaffen om tv te kijken dan ben ik voor 75 in het jaar onder de pannen

Geplaatst door: Karel ()

Ook ik was verbaasd over de matige communicatie door Ziggo wat betreft het onderling gratis bellen dat vervallen is. Ik ben daarom overgestapt naar het basis internet abonnement waardoor de kosten voor mij zo goed als gelijk blijven. Dit abonnement is alweer veel sneller dan het family pakket van enige tijd geleden, ik merk in ieder geval geen verschil in surf en download snelheid. Een aanrader dus!

Geplaatst door: Nika Gerson Lohman ()

Het gaat om deze zin:
Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers in de 15 landen binnen uw bundel zit vanaf 1 april a.s. niet meer in uw abonnement.

Daarmee informeren ze ons dat het niet meer gratis is (en daarna dat het 9ct gaat kosten).

Tja...eens ben ik het er niet meer, maar op ziggo-gebruikers.nl hebben ze me inmiddels wel kunnen overtuigen dat Ziggo er niet eens direct beter van zou worden. Wij gaan gewoon meer vast en mobiel bellen met niet-ziggo-abonnees als we zo'n Volop Bellen abonnement nemen, terwijl je daar juist vroeger heel erg op lette dat niet te doen (althans wij deden dat)... kortom, al met al, nu nog meer de vaste lijn pakken, ook als je naar niet-ziggo abonnees gaat bellen (mits je Volop Bellen aangezet hebt natuurlijk!).

Geplaatst door: Christiaan Rietjens ()

Ik heb de mail teruggevonden en ik kan er niet uit wijs worden dat gratis onderling bellen vervalt. Hieronder de tekst uit de mail waar het in zou moeten staan:
_____________________

Geachte heer Rietjens,

Per 1 april 2014 passen wij onze tarieven aan. Hieronder leest u wat er voor u verandert. Heeft u na 5 februari 2014 uw abonnement aangepast, dan is dit niet meegenomen in deze informatie.

Alle informatie voor u op een rij
• Vanaf 1 april a.s. verhogen wij uw Alles-in-1 Basis abonnement met € 1,- per maand. Kijk op het tarievenoverzicht 2014 voor een compleet overzicht.

• Het abonnement VolopBellen Altijd passen wij aan. Hiermee spelen wij in op de behoefte van onze abonnees om onbeperkt te kunnen bellen naar mobiele telefoonnummers.
- Voor hetzelfde voordelige vaste bedrag van € 9,95 per maand belt u vanaf 1 april a.s. onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers.
- Onbeperkt bellen naar vaste telefoonnummers in de 15 landen binnen uw bundel zit vanaf 1 april a.s. niet meer in uw abonnement. U betaalt dan € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Klik hier voor meer informatie.
__________________________
Als ik op de link klik; kom ik op de pagina waar ik mij kan aanmelden voor volop bellen altijd.

Geplaatst door: Remko ()

Als dit naar de consument gecommuniceerd was dan is het jammer dat deze voorzienig vervalt maar heb je zelf de mogelijkheid om te stoppen met ziggo. Maar het is schandalig dit zonder mij als consument te informeren door te voeren, met uiteraard een gigantische rekening als gevolg! Ik stap hiermee naar de consumentenbond en benader radar. Tevens hoop ik benaderd te worden door ziggo inzake dit misverstand/ blunder en verwacht ik dat men dit correct rechtzet!!!

Geplaatst door: patroes wahlen ()

ik en dochter beiden een rekening van jewelste.
ook wij hebben niks gehoord van jullie
wat een vette blunder om mensen slecht te informeren

Geplaatst door: Colinda ()

Waardeloos is Ziggo ik heb ook een pakket van Ziggo gepakt om zo gratis met me ouders te bellen die hebben ok Ziggo! En wat blijkt ineens hoge rekeningen omdat het nu wel gewoon geld kost ze hebben niks laten weten dat Ziggo klanten onderling bellen eruit gaat!

Geplaatst door: Nika Gerson Lohman ()

Inderdaad verbazingwekkend. Is dit geen contractbreuk? Ik heb een contract afgesloten mede omdat ik onderling gratis kan bellen.

Als je bovendien de communicatie leest, is het alsof wij erom gevraagd hebben! Ja, leuk dat je gratis naar mobiel kunt bellen, maar dat onderling bellen daarmee ook afgeschaft wordt heb ik niet om gevraagd...

Stukje tekst is bovendien wel erg verborgen:

Uit onze contacten met klanten blijkt dat er veel behoefte is aan onbezorgd bellen naar mobiele telefoonnummers. Hier komen wij graag aan tegemoet. Daarom passen wij onze telefoonabonnementen aan.
- Bellen met uw vaste telefoonlijn naar andere telefonie-abonnees van Ziggo kost vanaf 1 april a.s. € 0,09 starttarief en € 0,09 gesprekskosten per minuut. Ditzelfde tarief betaalt u al voor bellen naar andere vaste en mobiele telefoonnummers.
- Tevens kunt u vanaf 1 april a.s. kiezen voor het vernieuwde Ziggo VolopBellen Altijd. Daarmee belt u voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt naar Nederlandse vaste én mobiele telefoonnummers. Geen verrassingen, altijd hetzelfde lage maandbedrag. Klik hier voor meer informatie.

Geen verrassingen... hahaha... ik vond die 20 euro extra op mijn rekening anders een aardige verrassing!

Groet,

Nika.

Geplaatst door: Ans ()

Ik had ineens een veel hogere rekening. Ik heb Ziggo gebeld en kreeg 20 euro van mijn rekening retour. Ik wist het niet, maar ze hadden mij een mail gestuurd.

Waardeloze communicatie en ik ga kijken of dat ik naar een andere provider ga.

Geplaatst door: Leny ()

Ik kom er net pas achter,ook door een hogere telefoon rekening.Samen met familie en vrienden nu toch ook overstappen.Ben al heel wat jaren bij Ziggo maar heb er geen moeite mee om over te stappen.Dat doe je bij je energie leverancier ook als het je niet meer bevalt.

Geplaatst door: Jan Mossink ()

Wellicht dat Ziggo deze wijziging heeft gecommuniceerd maar dat is mij in elk geval ontgaan.
Ik werd ook onaangenaam verrast door mijn hoge telefoonrekening.
waarom heb ik nu nog een vaste telefoon bij Ziggo?
Levert het wegdoen van de telefonie bij Ziggo nog financieel voordeel op?

Geplaatst door: Pasjansen ()

Hallo,

Iets afschaffen mag. Maar stel me dan ook svp op de hoogte. Dit zijn minpunten

Geplaatst door: P.Zomer ()

Fijn Ziggo, ook mij zijn de berichten ontgaan, wat een verlakkerij, ga zo door, dan houden jullie geen klant meer over straks, ga me nu toch maar verdiepen in de glasvezel, ben het helemaal zat nu.....

Geplaatst door: peter slijpen ()

gore zakken vullers zijn het
als of ze nog niet genoeg verdienen heb 2 van mijn zussen aangemeld oplichters bende dat zijn jullie

Geplaatst door: Salden ()

Ik kom er vandaag pas achter dat er wijzigingen zijn in het abonnement. Ik heb de algemene voorwaarden eens gelezen en hier staat in dat ze GENOEGZAAM moeten informeren over wijzigingen.
Zelf is me de email waarin ze het hebben aangekondigd volledig ontgaan. Vandaag dan ook contact gehad met ziggo. ik heb hun gevraagd op welke wijze ze mij geïnformeerd zouden hebben over de wijziging en hier bewijslast van te overleggen. Er wordt simpelweg aangegeven dat er in week 6 een massa email naar alle ziggo gebruikers is gestuurd om hierover te informeren. Zij konden dit terug zien in hun systeem dat ik zo een email zou moeten ontvangen in week 6, Deze emails zijn dus niet persoonlijk gericht aan de abonnee. Er werd aangegeven dat dit een algemene methode is die door veel bedrijven gebruikt wordt en dat zij het recht hebben om op deze manier hun klanten te informeren. Ik vraag me af, is dit werkelijk zo? is dit wat genoegzaam in de algemene voorwaarden juridisch betekent? als ik een aan mij persoonlijke geadresseerde brief of email had ontvangen, (welke ik dus niet gezien of gemist heb) dan had ik me daar bij neer kunnen leggen. Ze konden op mijn verzoek de email die de wijziging aankondigde niet opnieuw aan mij versturen en ook konden ze mij de aantekening dat ik een dergelijke mail zou moeten ontvangen niet aan mij op enige manier laten inzien om te kunnen constateren dat ik genoegzaam ben geïnformeerd. Vervolgens gevraagd om met terugwerkende kracht mijn abonnement aan te passen naar volop bellen welke ik een jaar geleden zelf had opgezegd omdat ziggo onderling ook al gratis was en dat voor mij voordeliger was. zij gaven aan dat het absoluut onmogelijk is om met terugwerkende kracht mijn abonnement aan te passen maar dat ze wel per onmiddellijke ingang het volop bellen kunnen afsluiten. De automatische incasso van ziggo is terug te boeken, maar ik vraag me af wat er dan gaat gebeuren. zijn er hier juristen die weten of je recht van spreken hebt indien ziggo niet aan mij kan bewijzen dat ze me geïnformeerd hebben?

Geplaatst door: Max ()

Volks verlakkerij.
Pure geld kloppeij.
WIST VAN NIKS...TOT IK MIJN FACTUUR BEKEEK.

Graaibende net als de REST.

Geplaatst door: Robert M. ()

WALCHELIJK !!!

Niets gehoord of gelezen.
Nu een hoge rekening !!
Tijd voor wat anders dus.
Doei Ziggo!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: g.h van der schagt ()

heb nu tv van ziggo en wilde net overstappen ook voor internet en bellen,omdat ik dan gratis onderling kon bellen met mijn kinderen
gelukkig nog net niet gedaan ,wat een boeven en goedkope smoesen,van het waarom niet meer,wordt een beetje misselijk van die praktijken

Geplaatst door: Robert ()

@!$@@%$%# krijg een rekening binnen die absurt hoog is. Dus even goed doornemen die rekening en blijkt dat er niet meer gratis onderling gebeld kan worden !?!? IK WEET van niks! had dat ff laten weten ZIGGO. Dan had ik actie kunnen ondernemen door dat af te kopen of door mijn abo eens op te zeggen. JAH ben over de zeik.. bah ziggo naairens

Geplaatst door: leonie ()

Had het als ziggo klant ook wel prettig gevonden om hier persoonlijk van op de hoogte te worden gesteld, ipv aan de rekening te moeten zien dat er iets is veranderd.
Daarnaast is de internetverbinding ook regelmatig weg.. Misschien toch tijd om maar weer eens verder te kijken.

Geplaatst door: Ramon ()

Tja, zoiets kon je verwachten, als UPC zich erin gaat mengen zullen we de komende tijd alleen maar "slechter" af zijn! Immers Ziggo is tav UPC natuurlijk veel completer wat pakketten aanbod betreft en die wil zich niet uit de markt prijzen, kortom beter (en goedkoper) zal het in ieder geval niet gaan worden. We zullen straks alleen maar MEER voor MINDER moeten betalen!
De huidige en mogelijk komende wijzigingen zijn voor ons in ieder geval aanleiding om nu elders dan Ziggo te gaan kijken!

Geplaatst door: ZD ()

Vuile honden zijn het! Zijn niet te vertrouwen... Wil m'n abbo opzeggen, kan het niet vanwege een storing.

Geplaatst door: albers ()

Inderdaad eerst paaien daarna dingen afnemen, raad iedereen aan massaal over te stappen, KPNis nog slecht nog niet.
Ziggo moet zich schamen en de consumenten bond, ombudsman moet aktie nemen.

Geplaatst door: Fred F. ()

Ik vind het goed wat ziggo doet, ze maken het uiteindelijk goedkoper voor ons. al jaren een tevreden klant. heb volop bellen al een tijdje wordt nu nog aantrekkelijker gemaakt.
En internetsnelheid is prima niks mis mee.

Geplaatst door: Gerrie ()

Eerst van alles beloven, dan alles afpakken, Erg gemeen, Ziggo onbetrouwbaar.

Geplaatst door: Bibi ()

Als je volop bellen altijd voor 9,95 pm hebt is dit wat je nu krijgt hoor:Kijkt u als veelbeller liever niet op de klok? Breid dan uw Telefonie abonnement uit met VolopBellen Altijd. Voor maar € 9,95 extra per maand belt u onbeperkt naar alle Nederlandse vaste en mobiele nummers met uitzondering van betaalde servicenummers.De voordelen van VolopBellen AltijdOnbeperkt gratis bellen naar alle vaste nummers in NederlandOnbeperkt gratis bellen naar alle Nederlandse mobiele nummersAlleen buitenland moet je nu wel betalen wat dus voorheen niet zo was

Geplaatst door: L.J. Moesker ()

Dit was nu net de reden dat we gehele familie bij Ziggo zitten.
Misschien met de familie maar eens heroverwegen, glasvezel is zo gek nog niet en zeker meer van deze tijd.

Geplaatst door: D@A ()

Ook ik ga de telefonie opzeggen bij Ziggo. Dit was nu precies de reden om destijds voor Ziggo te kiezen. Opzouten dus bij dit bedrijf, wat een walgelijke streek. En ook het abonnement nog eens duurder gemaakt per maand. Wat een vieze luizenstreek, eerst paaien met een gratis decoder, daravoor moet je twee jaar lang abonnee blijven. Nu ineens dit, een heel grove schande, dat daar de de autoriteiten niets aan kunnen doen.

Geplaatst door: marco ()

ik ga in ieder geval t onderdeel telefonie vast opzeggen bij ziggo. Daarna ga ik uitkijken naar een overstap..Telefoneren doen we voortaan bij Simpel voor 10 euro per maand (300 belminuten en onbeperkt sms)

Geplaatst door: Jo Huibers ()

Eigenlijk zouden we ziggo moeten aanklagen wegens misleiding. Pas mijn zus daar aangemeld kan ze net een maand bellen. Vuile vieze rotzakken zijn het.Ik ga overstappen naar een andere provider!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: Jos ()

Onder valse voorwendsel overgestapt, BOEVEN.

Geplaatst door: gerard ()

Overigens is de internetverbinding ook regelmatig van zeer slechte kwaliteit.
Goed bezig, Ziggo.

Geplaatst door: gerard ()

Al jaren abonnee van Ziggo.
Dit is voor mij het moment om eens een overstap te overwegen.
Oplichterij en volksverlakkerij.
Denken daar , dat wij achterlijk zijn.

Geplaatst door: Marianne ()

Ik bel al jaren via skype-abonnement. Dus ook naar telefoonnummers van opa en oma, die geen internet hebben.Onbeperkt alle vaste nummers in Nederland voor 40,88 per jaar.Geen cent gaat naar Ziggo bellen, tenzij je noodgedwongen 0900 moet bellen, want dat kan niet met Skype.

Geplaatst door: Rob ()

1 april grap zeker?

Geplaatst door: Anouk ()

Ja maar ik heb juist vaste telefoon om gratis naar opa/oma & mijn ouders te bellen..Beide partijen zijn ziek en zeker niet modern.. en ik ben zelf ook maar student, woon al sinds mijn 17e op mezelf dus van spaargeld is nu ook geen sprake.. Extra`s of op vakantie... Wat is dat? Vakantiegeld worden rekeningen van betaald...Ik kom nu al maar net rond en dan wordt het weer 10,- opgeschroefd.. Lekker dan..De 3 jaar dat ik op dit adres woon zijn de vaste lasten + inkomen gestegen en minder geworden, goed voor een verschil van 130,-! moet ook al gaan kijken voor een goedkopere woning.. Tv daar is ook al geen bal meer op omdat veel dingen betaald kijken is..Een vreselijke geld geile, materialistische schijt maatschappij is het geworden!Zo hebben mijn ouders mij (gelukkig!!!) niet opgevoed, ben blij dat ik warm zit & eten heb elke maand..Triest hoor dit, toch maar eens gaan orienteren bij andere maatschappijen..Ga je dan na 6,5 jaar trouwe klant..Goed bezig jongens!

Geplaatst door: alex ()

Beste mensen.Voip Stunt heeft een goed alternatief voor 10 euro kun je iedere keer 4 maanden gratis bellen naar alle vaste lijnen en naast Nederland ook nog naar een 30 tal andere landen.3 keer per jaar 10 euro en je belt het hele jaar gratis. De 30 euro kun je dan gebruiken voor naar mobiele nummers te bellen of naar verre landen die niet gratis zijn.Ik heb het al jaren en ben super te vrede. Aanrader dus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: Mensink ()

GA mijn abbonnement naar beneden bijstellen. Zij zullen aan mij per maand minder binnen krijgen. Dan maar wat langer wachten op het Internet. GA opkoop zoek naar alternatief, schotel. Wil onafhankelijk zijn van deze schooiers.

Geplaatst door: Sandra ()

Ook ik ben zeer teleurgesteld in de actie van Ziggo. Ben nu aan het kijken waar ik het beste naar kan overstappen.

Geplaatst door: Jay ()

Ja het is te gek voor woorden. Het was mij ontgaan en plots kreeg ik een rekening die ruim het dubbele was, werd ik niet blij van.Het is wel erg drastisch om dit van bijna gratis naar bellen per minuut te gaan. UPC was 0,10 per gesprek, nu word dit 0,12 per minuut plus 0,10 start tarief, heel verschil!Upc had vorig jaar nog 3,7 miljoen abonnementen x 25,50 extra (nieuw pakket voor bellen). is bijna 95 miljoen extra p. maand, hoezo dieven?Druk bezig nu om alternatieven te vinden met gratis bellen via skype, viber of wat dan ook. Viber heeft hele slechte verbinding bij mij dus ik hoop dat dit goed gaat komen.Ik vertik het om een extra pakket af te gaan nemen.Nederland sta op en ga ondernemen, zoek alternatieven 😉

Geplaatst door: Maarten B Heiloo ()

Doordat onderling bellen wegvalt , ben ik overgestapt naar Vodafone glasvezeldoor tariefsverhoging van 20% jaagt ziggo mensen weg.

Geplaatst door: Michel ()

Stelletje boeven zij n het wij bellen nu ziggo onderling gratis ongeveer 4 uur per week gaat ons vanaf 1 april dus meer als €20 per week kosten 90% van onze familie zit bij ziggo. erg klantvriendelijk weer van het stelletje monopolisten. leve Skype, Facetime, WhatsApp,Viber etc etc etc

Geplaatst door: Ger ()

Juist, kaalplukkers zijn het !! En dan maar even melden dat ze zich aanpassen aan de markt. Welke markt (hun portemonnee ?) Leuke zenders vervallen en **** komt er voor terug (of helemaal niets) ! Heel omslachtig wordt e.e.a. medegedeeld in hun mailing zodat de meeste mensen nog niet eens in de gaten hebben waar `t over gaat. `t is de bedoeling dat klanten meer waar voor hun geld krijgen maar hier wordt `t alleen maar duurder en ze hebben minder te bieden. Aasgieren zijn het bahhhh Ziggo.

Geplaatst door: ()

Eigenlijk altijd hetzelfde liedje, zo langzamerhand wordt de strop aangehaald en betaal je steeds meer onder het mom van marktwerking.Jammer genoeg doe je er niet veel aan. Overstappen is geen optie voorlopig; email aanpassen, digitale ontvanger waardeloos enz.
Volgende keer stap ik over naar een andere provider ondanks alle gedoe

Geplaatst door: Marcel ()

Jullie kunnen wel zo makkelijk schreeuwen om weg te gaan naar er zijn geen gelijkwaardige alternatieven. Weg gaan en nog meer inleveren is geen optie dus.

Geplaatst door: john ()

iemand al in de gaten dat het per EEN APRIL ingaat lijkt me dus flauwe grap, mocht het wel zo zijn kunt ten allen tijden onder uw contract uit.met vriendelijke groetjohn

Geplaatst door: Wouter Palm ()

Hoi weet iemand of er in Zoetermeer alternatieven zijn om naar over te stappen?

Opmerking van de redactie op 14-02-2014
Mobiel bellen mits een goedkoop passend abonnement gekozen wordt. Raadpleeg daarvoor onze Belwijzer of RekeningScan. Een andere mogelijkheid is bellen via een VoIp provider, bv Skype of Viber. Of overstappen op een DSL provider met onderling gratis bellen, bv XS4ALL. Kijk voor meer info en bestellen op www.internetten.nl of www.totaalwijzer.nl.
Geplaatst door: Alexander ()

Inderdaad schandalig , die wijzigingen. Noodzaakt tot heroverweging van het complete abonnement. Zelfs onderling bellen wordt 9 cent per minuut plus starttarief. Weggaan bij Ziggo dus....

Geplaatst door: Ellen ()

Het ergerlijkst aan dit alles vond ik nog niet eens het feit van het afschaffen van het onderling gratis bellen (Het staat overigens nog steeds op de site van Ziggo, als klantenlokkertje). Maar de wijze waarop het in de uitermatische cryptische en misleidende tekst van de brief verstopt stond, is ronduit verwerpelijk.Bah. Bah en nog eens bah

Geplaatst door: sjef ()

Dezelfde boevenbende als de rest!!!

Geplaatst door: J.R. Burgstra ()

Gewoon overstappen op KPN is de beste oplossing.Goeie services.

Geplaatst door: karel ()

Ziggo levert steeds minder kwaliteit, al verkondigen ze het tegenovergestelde. Op de kabel gaan steeds leuke zenders af en komen er andere oninteressante bij. Dit kan een kwestie van smaak zijn, maar de zenders die overblijven komen niet eens storingsvrij door.De beloofde internet snelheid word niet gehaald.En tot overmaat van ramp ben je voor klachten aangewezen op de telefonische helpdesk waar ze in 99 van de 100 gevallen niet weten waar je het over hebt en de klacht maar al te vaak bij de klant neerleggen. de mogelijkheid om je klacht in een e-mail te verpakken en op te sturen is er niet meer. Ziggo is niet meer per e-mail te bereiken. Weglopen kan moeilijk, omdat ze monopolie op de kabel hebben in Noord-Holland. Ik overweeg daarom een schotel.

Geplaatst door: wiersma ()

Zins ziggo samen gaat met upc en nog rijker worden moeten de mensen daar nu onder leLijden want ze vinden dat ze nog niet genoeg verdienen, dus doe maar een 1 euro voor abbonement x hoeveel mensen , meer dan 3.5 miljoen en gratis bellen niet meer maar 0.9 cent p/min x 3.5 miljosn mensen en ga zo maar door dus wie wordt er beter door met die overnamen just ziggo en niet de klanten want die kleden ze verder uit, overstappen gaat ook niet want daar doe ze ook moeilijk in, dus maar betalen of schotel nemen.....

Geplaatst door: H,G,Kok ()

Niet alleen ziggo klanten onderling gratis bellen vervalt, ook het bellen naar mobiel veranderd van betalen in GRATIS bellen. De meeste mensen hebben een mobiel, dus ze moeten met hun mobiel naar mobiel bellen. Zoniet dan betalen ze maar het tarief vast bellen.

Geplaatst door: R.J. Smit ()

Daar adverteren ze al jaren mee, en nu zomaar het onderling gratis bellen overboord gooien? Schurken zijn het. Bij verandering van voorwaarden kunt u volgens mij gratis van uw contract af. Massaal weglopen dus.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.