Onafhankelijk Alles-in-1 aanbiedingen van alle aanbieders vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Vodafone vernieuwt klantenservice systemen

door Jeanet Woldring 3 reacties

Vodafone investeert 200 miljoen euro in de vernieuwing van zijn IT-infrastructuur. Dat doet de provider om naadloos gebundelde diensten aan te kunnen bieden. In de transformatie van een mobiele aanbieder naar een vaste en mobiele tv-, internet- en telefonieaanbieder, voegt het bedrijf circa 25 ict-systemen samen tot één. Dat moet onder meer leiden tot een inzichtelijkere rekening en meer functionaliteiten in My Vodafone.

Toekomst van de telecomsector

Vodafone wil mobiel en vast bellen, televisie en breedband internet als één dienst aanbieden. Quadplay, zoals het verschijnsel van gebundelde diensten is gedoopt, zet volgens kenners de toon in heel Europa. Rob Shuter van Vodafone Nederland legt uit: "Integratie of convergence is de toekomst van de telecomsector. Maar echte integratie betekent niet alleen het samengaan van producten en diensten aan de voorkant, zoals vast en mobiel in één pakket of Netflix op je smartphone.

Met de landelijke dekking van 4G en de landelijke beschikbaarheid van Vodafone Thuis hebben we daar al een solide basis voor gelegd. Het betekent ook dat je je processen aan de achterkant integreert, zodat klanten in alles ervaren dat ze met één aanbieder hebben te maken. Om in de toekomst verder te kunnen groeien, flexibel te blijven en een verbeterde klantervaring te bieden, is het nodig dat we nu onze IT-infrastructuur vernieuwen en vereenvoudigen. Alleen dan blijven we voor onze klanten de makkelijkste plek om zaken te doen."

In zijn blog No guts, no glory zegt Rob Shuter het zo: "Wanneer mobiele en vaste diensten werkelijk worden geïntegreerd ontstaan nieuwe mogelijkheden. Dit gaat veel verder dan de huidige quadruple play pakketten, waar aparte vaste en mobiele diensten met korting aangeboden worden."

Verhuizing naar het nieuwe systeem

De komende maanden wordt het project, waarvan de voorbereiding in 2011 begon, afgerond met de verhuizing van klanten naar het nieuwe IT-systeem. In het komende halfjaar worden particuliere en kleinzakelijke klanten gefaseerd overgezet, volgend jaar volgen grootzakelijke klanten. Vodafone voert de werkzaamheden vooral in de weekenden en in de nacht uit om hinder voor klanten te minimaliseren. Het bedrijf zegt alle klanten die het betreft voor, tijdens en na de werkzaamheden persoonlijk op de hoogte te stellen. 

Eenmaal overgezet op het nieuwe systeem moeten klanten een aantal verbeteringen ervaren, zoals een inzichtelijkere rekening en meer functionaliteiten in My Vodafone. Op termijn moeten alle klanten profiteren van meer gemak en ondersteuning, zoals verbeterde (self) service-mogelijkheden en een verbeterd inzicht in hun verbruik en kosten.

Fast Forward

Dit project is onderdeel van Vodafone’s netwerk- en IT-innovatieprogramma Fast Forward. Met Fast Forward innoveert Vodafone zijn netwerk en dienstverlening, onder andere met de landelijke uitrol van 4G en van Vodafone Thuis (internet, televisie, vaste telefonie), de uitrol van 4G+ en de inzet van small cells om de netwerkcapaciteit op drukke locaties te vergroten.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (3)

Geplaatst door: De Bruijn ()

Vandaag ingelogd met emailadres en ontving meteen email met Gefeliciteerd. Je hebt nu een eigen My Vodafone account. Ingelogd met mijn e-mailadres en het wachtwoord wat ik al jaren heb. Vervolgens krijg ik een zwart veld met een witte halve maan ?!
combinatie e-mailadres en wachtwoord is niet bekend is ?!
Na 2x bellen à€ o,45 uiteindelijk na lang wachten een medewerkster aan de telef.Ze heeft mijn account verwijderd en opnieuw geregistreerd. Moest nu weer inloggen met mijn e-mailadres + nieuwe wachtwoord dat zij opgaf. Heb dit tijdens gesprek gedaan, met zelfde resultaat nl. zwart scherm met witte halve cirkel.
Kreeg als antwoord dat dat ligt aan mijn browser en Internet Explorer moet downloaden ?! Maar als je dat wilt doen is een Windows-pc vereist ???
Kortom Vodafone wil het voor de klant makkelijker maken, maar is wat mij betreft alleen maar ingewikkeld geworden. Kon jaren zonder probleem bij mijn Account, wat nu kennelijk niet meer mogelijk is met mij iPad ??

Geplaatst door: H de Vries ()

23-02-2015 nieuw ontvangen wachtwoord ingevoerd met eigen e-mail, kom niet binnen bij Vodafone.

Geplaatst door: p.vedder ()

alles wat u zegt komt niet altijd uit in mijn ogen reageerd u te gemakkelijk op problemen een voor beeld ik heb nergens om gevraagd ben ik mijn gegevens over bel te goed kwijt dan heb ik op eens weer en andere app waar ik niet kan inloggen dan krijg ik een tijdelijke wachtwoord vul ik dit in krijg error drie minuten later deze link is verlopen,ik kan naar de zoveelste tijdelijke wachtwoord nog steeds mijn te goed niet inkijken.wat kan ik nog doen .

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.