Onafhankelijk Alles-in-1 aanbiedingen van alle aanbieders vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Veel klachten over provider Online.nl

door Jeanet Woldring 2 reacties

Het regent klachten over de provider Online.nl. Honderden consumenten mopperen over te traag internet, geen verbinding, een onjuiste rekening of een slecht bereikbare klantenservice. Dat meldt de Consumentenbond. Al deze klachten zijn binnengekomen in de tweede helft van 2014 op Klachtenkompas.nl.

Onderbezetting klantenservice
Online.nl geeft toe dat er de afgelopen tijd problemen geweest zijn met de levering en de bereikbaarheid van de klantenservice. De provider verklaart dat de introductie van interactieve televisie in mei van dit jaar, voor extra drukte en een onderbezette klantenservice zorgde. "Dit heeft helaas geleid tot langere wachttijden. Afgelopen weken hebben we daarom nieuwe klantenservice-medewerkers aangenomen en getraind", zegt woordvoerder Menno Nagtegaal. Toch ziet de Bond de hoeveelheid klachten niet afnemen. Volgens Babs van der Staak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd.

Ook op Internetten.nl en Totaalwijzer.nl neemt het aantal klachten toe. De grootste klacht is het dure 0900-nummer. Als pluspunt wordt de scherpe prijs/kwaliteit verhouding genoemd. Online.nl staat met Alles-in-1 Start in de TOP 5 goedkoopste Alles-in-1 pakketten.

Onderzoek Telecompaper
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Online.nl in november van dit jaar in vergelijking met andere alles-in-1 providers de laagste WoM-score heeft behaald. Deze score geeft aan hoeveel procent van de huidige klanten een provider zou aanbevelen. Op de afbeelding is te zien dat ongeveer 29 procent de provider zou aanbevelen, dit lag een half jaar geleden nog op 37 procent.

Tros Radar
Vorige week besteedde Tros Radar in haar uitzending eveneens aandacht aan de problemen bij Online.nl. Ook hier kwamen klachten binnen. Na de uitzending heeft de aanbieder een speciale pagina geopend waar consumenten een klachtenformulier kunnen invullen en waarop Online.nl haar excuses aanbiedt.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (2)

Geplaatst door: Uk ()

ja dat kan ik me goed voorstellen G.B. Heb ik ook gehad bij xs4all drama

Geplaatst door: G. B. ()

Hieronder de zoveelste klacht naar Online.nl:

Ik heb al meerdere aangegeven en bevestigd gekregen dat mijn kontrakt beeindigd zou worden wegens het niet na komen van afspraken. Ik zit al vanaf 17 december zonder tv, internet en tv! Heb nooit het installatiepakket ontvangen, hierover al drie keer gebeld en tot 3 keer toe was mij verzekerd dat het installatie-pakket met spoed toegezonden zou worden, maar na een maand nog niets! Verder geen reactie gehad op 12 kontaktformulieren, en telefonisch was er op een gegeven moment geen doorkomen meer aan. Verder al veel onkosten gemaakt door alles mobiel te bellen en mijn feestdagen waren verpest dit jaar, noodgedwongen elders moeten verblijven wegens geen tv, internet en bellen.

Toen heb ik maar via klachtencompas geprobeerd kontakt te zoeken, ook hierop geen reactie. Uiteindelijk was ik het zo beu, dat ik een mail gestuurd heb om het kontrakt te ontbinden.
Eindelijk werd ik gebeld en kreeg excuses aangeboden voor deze puinzooi. Ik heb tot drie keer gevraagd of nu dan ook alles goed beeindigd zou worden, geen nota's en dergelijke zou ontvangen. Dat zou in orde komen...

Vervolgens kreeg ik bericht of ik de apparatuur retour wilde sturen!!!! En na ook dit afgehandeld te hebben kreeg ik vanmorgen weer een mail dat ik mijn modem nog niet aangesloten zou hebben, en dat 4 februari er een factuur zou worden afgeboekt!

U kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat het me tot hier zit(!)

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.