Onafhankelijk Alles-in-1 aanbiedingen van alle aanbieders vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Alles-in-1 blijft populair

door Jeanet Woldring 2 reacties

Alles-in-1 pakketten van internet, televisie en vaste telefonie blijven populair. Ruim 3 miljoen huishoudens hebben nu zo’n triple play bundel. Dat is 42 procent van de huishoudens, zo blijkt uit cijfers van OPTA. De grootste spelers op het gebied van bundels blijven KPN, UPC en Ziggo.

KPN, UPC en Ziggo

In totaal hebben 5,6 miljoen huishoudens een bundel van telecommunicatiediensten bij één aanbieder. KPN, UPC en Ziggo blijven de grootste spelers op het gebied van bundels. Kabelaar Ziggo is de grootste van deze drie en heeft ongeveer evenveel alles-in-1 klanten als KPN en UPC samen.

Een kwart miljoen neemt deze bundel af van zijn mobiele aanbieder en koopt daarmee alle telecommunicatiediensten bij één aanbieder. Dat betekent dat deze mensen televisie, breedband, vaste én mobiele telefonie bij dezelfde provider afnemen. In onderstaande grafiek is dat de rode lijn, die sinds 2010 sterk stijgend is.



Groei alles-in-1 zet door

Volgens OPTA zet de groei van triple play bundels stabiel door met rond de 9 procent per half jaar. Daarentegen nemen vrijwel alle andere typen bundels juist in populariteit af. De op één na populairste bundel, met alleen breedbandinternet en vaste telefonie, wordt nu minder dan 1 miljoen keer afgenomen.

Vergelijk Alles-in-1 op Totaalwijzer.nl

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (2)

Geplaatst door: inakreb ()

Nou bij mij niet,, ik hou het lekker gescheiden. Het lijkt duurder, maar dan zit je niet ergeren bij netwerkstoring (alle 3 doen t dan niet) en je moet ieder jaar weer gaan shoppen waar het "goedkoper" is , exclusief aansluitkosten/verzend-adminstratiekosten.

Geplaatst door: jan kelder ()

je bent dan wel duurder uit !

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.