Hallo, Ik ben nu drie jaar bij Alice en behoudens problemen met mijn Philips dect telefoon heb ik alleen maar goede ervaring met Alice. Tot afgelopen maandag ik niet meer kon bellen en internetten. Dus de Tech. Dienst van de klantenservice gebeld die ik vrijwel onmiddellijk aan de telefoon (mobiel)kreeg. Na wat testen, ongeveer 10 min., was de conclusie het modem zal defect zijn en men zou een nieuwe sturen. En twee dagen later was hij binnen, even het nieuwe modem geinstalleerd en ik kon weer bellen en internetten. De oude spullen kon ik met een meegeleverde doos gratis retour sturen wat ik meteen heb gedaan. Na alle slechte verhalen die ik vooraf had gelezen was ik behoorlijk ongerust, maar ik moet zeggen dat dit een prima ervaring was. Dat wilde ik toch even laten weten.
Roos
25-08-2010, 22:48
Ik heb nu 2 jaar Alice gehad, maar het was 1 grote ellende... De lijn viel elke dag dood, telefoongesprekken werden dan verbroken. Ik heb 3 gebruikte vieze modems van ze gekregen, na 2 weken was de 2e al kapot! Ik had een contract tot 31 augustus (ik wilde hem al eerder beeindigen maar een maand opzegtermijn) en ze hebben me al op 12 augustus afgesloten. Na de fout te hebben toegegeven ook niet meer aangesloten. En ze weigeren de veel gemaakte mobiele telefoonkosten terug te betalen. Ik heb nu de automatische incasso geblokkeerd, ik weiger mijn laatste rekening te betalen als ik toch nooit verbinding heb. Hun service is zo ontzettend slecht. Ik ben heeeeel erg blij dat ik nu ben overgestapt op een andere provider. Ik heb bij Alice al 3 klachten ingediend, maar ik zou ook hogerop een klacht willen indienen. Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen doen?
gfok
24-08-2010, 21:46
Goede dag.
Wij zijn sinds kort bij Alice overgestapt.
In het begin(met het tijdelijke nummer) deed onze telefoon het nog maar nu kunnen we echter niet meer gebeld worden of bellen.
Enig idee wat wij kunnen doen?
Kader
22-08-2010, 15:29
ZEER SLECHTE ERVARINGEN MET ALICE!!! Ben al ong 1 jaar klant bij hun, heb alleen maar ELLENDE gehad bij deze slechtste provider! Telefoon valt heletijd uit ook onder het bellen en internet gaat niet eens meer normaal.. Heb ze zovaak gebeld en ze beloven me zoveel er gebeuerd helemaal niks. Ik heb een speedtest gedaan en kwam maximaal uit op 4 mb en soms wel 1mb en dan bieden ze 20mb aan, die niet eens uitkomt.. Zeer slechte provider! Ik raad aan om geen Alice klant te worden! Ik had eerst Compuserve was een zeer goede provider, jammer dat ze er niet meer zijn..
LJ
20-08-2010, 02:17
Al 2 maanden last met internet en bellen.
Heb ongeveer 2 jaar lang geen last gehad met uitvallend internet.
Vanaf medio mei viel het om de 5 minuten uit en had ik een half uur geen Internet.
Omdat ik voor mijn werk een snelle internet verbinding moet hebben en bij ons in de familie 7 computers staan aangesloten op de router is het werk voor mij nu niet meer te doen.
Had eerst een verbinding van 15 mbit...
Nadat ik meermalen heb geklaagd en tot tweemaal toe een modem heb gekregen en meer dan 8 telefoontjes heb gepleegd van ieder 5 tot 10 minuten met als enige antwoord om de splitter eruit te halen en een ticket aangemaakt.
5 werkdagen gewacht, vertelden ze me dat het weer zou moeten werken. Niks van waar weer viel het constant uit. Heb ik weer opnieuw gebeld, weer een nieuwe modem gekregen. Doet het eindelijk normaal en is het gewoon stabiel.
Moest ik terug bellen om te laten weten hoe het ging, ik gebeld met de vraag waarom het ineens zo langzaam is. Krijg ik te horen dat mijn verbinding is verlaagd naar 2mbit. Daarmee kan ik mijn werk echt niet mee doen, en iedereen in ons huis heeft er op dit moment last van omdat de meeste nu studeren.
Waarschijnlijk maar een nieuw provider zoeken.. hoewel het internationaal bellen wel ideaal is voor ons...
Mischa
13-08-2010, 15:13
Ben vorige week verhuisd. Heb dit bijna 2 maanden van te voren gemeld bij Alice. En uiteraard geen verbinding. Na 10 minuten in de wacht te hebben gezeten, iemand aan de lijn die het ging uitzoeken. Inmiddels 10 minuten later, oeps slecht nieuws, het is niet in het systeem gezet. Excuus, oplossing is opnieuw inbrengen en 16 werkdagen wachten!!! En of ik wederom met de verhuisfee van 29,95 akkoord wilde gaan. Dit wilde ik na deze slechte Alice actie niet meer, dus konden ze me niet meer aansluiten en moest ik maar overstappen. En compensatie voor nu te maken kosten moets ik maar juridisch per brief indienen. Na weer 5 minuten in de wacht de afdeling opzeggingen. Toen kon ik wel zonder verhuiskosten overstappen, echter moest ik wel een jaarcontract met ze aangaan. En dan nog 16 werkdagen wachten. Uiteraard zouden ze hun best doen om het mogelijk sneller te doen. Afijn, 1 belletje (ook 5 minuten wachten) naar Ziggo, en 1 week later gewoon 80mb internet (Alice maar 20). Tja lekker klantvriendelijk bij Alice.
henk
06-08-2010, 17:46
Al enkele jaren telefonie en internet van alice met wisselend succes. Vooral telefonie valt tegen doordat de lijnkwaliteit regelmatig slecht is. Soms is er maar 1 kant op verbinding, soms een enorm gekraak. Meestal helpt het om nog een keer te bellen, maar de hele familie weet inmiddels wel dat ik bij Alice zit. Internet werkt wel goed, maar dan moet het modem wel om de dag herstart worden. Dit probleem schijnt aan mijn modem te liggen (oranje VoDSL modem) maar Alice weigert een upgrade naar VOIP uit te voeren (moet ik maar opzeggen en opnieuw aanmelden, alleen voor nieuwe klanten!) en er zijn geen alternatieven (alles is tegenwoordig VOIP).
De totaalscore van Alice is toch nog redelijk, mede doordat dit de goedkoopste 20Mb provider is met gratis telefonie.
Rudi
28-07-2010, 18:26
Nu al een half jaar ellende met Alice, regelamtig valt (midden in een gesprek) de telefoon uit, internet hapert regelmatig... Vandaag was het wederom zover (net als drie keer eerder deze week), nu de dure helpdesk gebeld. Deze resetten de lijn met als gevolg+ vijf seconden internet, vijf minuten niet. Bellen gaat al helemaal niet meer. Mobiel dezelfde helpdesk gebeld, gaan ze een ticketnummer aanmaken en verder mag ik dus vijf werkdagen afwachten, met een beetje pech 7 dagen geen telefoon plus internet? dus maar weer gebeld na nog een lijnreset, geen resultaat... Wat een knakenfirma! ga morgen op het werk maar eens kijken wat ik bij KPN kwijt ben voor hetzelfde, die heeft de zooi wel voor elkaar. Toch jammer dat Compuserve in NL gestopt is, geweldige service en direct geholpen, altijd.
Sinds gisteren bij Alice alleen is de snelheid een stuk lager dan bij tele2 en online,van 1,7MB/s naar 1MB/s. De helpdesk zegt dat er maximaal 10mbit op de lijn kan en dat 1MB/s toch een mooie snelheid is. Vraag me alleen af waarom tele2 en online het wel kunnen en Alice niet.Heb spijt dat ik niet eerst een maandabonnement genomen heb!
Voor alle reacties en bijdragen aan discussies gelden de normale fatsoensnormen die ook in het dagelijks leven gelden. Grove
taal, beledigingen, discriminatie, racistische uitlatingen, commerciële berichten en privacygevoelige informatie worden niet
geaccepteerd. Bencom behoudt zich het recht voor om bijdragen te verwijderen, te verplaatsen en/of discussies te sluiten.
Dit geldt ook voor reacties die niets met het onderwerp of thema te maken hebben.
Reacties in het forum worden dus verwijderd indien:
- Personen of partijen op een onaanvaardbare manier worden beledigd.
- De afzender zich voordoet als iemand anders.
- Er sprake is van reclame.
Bencom is in geen geval verantwoordelijk voor de inhoud van de forumberichten en kan evenmin aansprakelijkheid aanvaarden voor (im)materiele schade die eruit voort zou kunnen vloeien.