Ook ik on 2 dagen lang geen email versturen met mijn Tele2 account : blijkt de poort gewijzigd te zijn van 25 naar 587.
Wat een stelletje prutsers bij Tele2, heb nix van die lui gehoord, geen brief, geen email : nix. En dat terwijl ik wel mail kan ontvangen. Heb uiteindelijk via wat speurwerk op Internet deze wijziging kunnen vinden. Leuk dat Tele2 de goedkoopste is, de service is gewoon kilo utrecht tango.
Opzegging van contract voor kabeltelevisie met interactieve tv.
Mijn buren hebben onlangs een abonnement genomen op de kabeltelevisie.
Hierbij namen ze ook het interactieve tv.
Hierbij hebben ze ook geïnformeerd of dat kon worden aangesloten op de coax kabel van upc.
Na mij om hulp gevraagd te hebben om de decoder aan te sluiten, kon ik hun wel vertellen dat de coax kabel niet gebruikt kan worden, omdat de decoder met een netwerk kabel moet worden aangesloten. Die moet in hun geval vanuit de meterkast [waar het modem staat] naar de huiskamer getrokken worden. Dat zien ze dus niet zitten. Ook omdat je bij hun woning niet onder de vloer kunt komen. Ze hebben namelijk een gesloten fundering.
Ook kunnen jullie momenteel niet kabel televisie leveren wat hun wilden.
Ik vind dat deze mensen hun contract hierdoor moeten kunnen beëindigen omdat ze niet juist zijn ingelicht.
Peter Bakker
Frank
30-08-2010, 14:10
Dat tele2 hun poort veranderd vind ik nog niet zo erg, zou zeker netjes gewest zijn om dit te melden maar dit terzijde. Nu heb ik het probleem dat ikmail onder een eigen domeinnaam en kon wel nog ontvangen maar niet meer verzenden, Dus maar een forwardadres ingesteld en veel mail komt nu gewoon niet aan. Als ik vanaf mijn werk een mail naar mijn emailadres stuur dan komt hij niet aan, als ik dan kijk in de popbox van mijn domeinnaam staat hij er netjes in maar niet bij tele2 de meeste mails komen door maar ik moet nu regelmatig de popbox controleren van mijn domeinnaam. toch maar eens kijken naar een andere provider ben het een beetje zat.
HaPeter
26-08-2010, 16:18
Plotseling - per 24 augustus 2010 - kon ik geen emails meer verzenden . Ik kreeg steeds deze melding: Bij taak pop.tele2.nl - Bezig met verzenden is een fout (0x80042109) opgetreden: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP)
Ik heb op diverse sites gekeken en uiteindelijk vond ik via de `Virtuele Assistent` van Tele2 het antwoord: Standaard SMTP poort 25 gewijzigd Verstuur je e-mail via de SMTP server smtp.tele2.nl? Wijzig dan het poortnummer voor uitgaande e-mail naar poortnummer 587 Ga hiervoor in je e-mailprogramma naar je e-mailaccount instellingen (in het e-mail menu meestal onder Extra > Acountinstellingen of Tools > Account Settings) Vul daar bij uitgaande e-mail (SMTP) het poortnummer 587 in. Waarom vermeld Tele2 dit niet op hun site of beter nog: stuurt Tele2 niet even een mailtje????
Een medewerker van Tele2 zou graag uw vraag willen beantwoorden.
19-08-2010, 17:09
[quote]bij brief van 24 maart j.l. heeft Tele2 mij laten weten dat mijn internetverbinding zou worden opgeheven, omdat die liep via een verouderd kablenetwerk. Per 24 juni zou het abonnement automatisch worden beeindigd. Hierdoor werd ik dus gewongen naar een andere provider over te stappen. Dat is uiteindelijk goed gelukt. Een bevestiging daarvan heb ik ook van Tele2 ontvangen met de mededeling dat facturering zou stoppen. . Maar kennelijk is dit niet doorgedrongen op de factuurafdeling. Want de facturering gaat gewoon door. Ik heb hierover al geschreven (met klantnr. + bijlagen etc.), maar nog geen reactie ontvangen. Daarnaast heb ik de laatste afschrijving via de bank ongedaan laten maken (dat had ik ook meegedeeld in mijn brieven). Maar wat schetst nu mijn verbazing: antwoord op mijn brieven ontvang ik niet, maar wel krijg ik post van Tele2 over de blokkering van mijn automatische afschrijvingen en of ik maar wil betalen. Maar mijn abonnement is beeindigd, dus ik wil niet betalen. Ik heb betaald wat ik moest betalen. Wie heeft zoiets ook meegemaakt en wat heeft die eraan gedaan? En wie heeft anders nog tips voor mij? Ik heb geen zin om eindeloos kosten te maken in verband met niet verschuldigde bedragen d.m.v. aangetekende brieven e.d..[/quote] Beste Margot, Vervelend dat je wel nog facturen krijgt ondanks dat je bent overgestapt. Zou ik alsjeblieft je postcode/huisnr. en telefoonnummer mogen ontvangen waar je goed op te bereiken bent. Je kunt dit naar mij sturen via danielle@tele2.com Graag zie ik je gegevens tegemoet o.v.v Margot/bellen.com Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Supersmis
18-08-2010, 10:00
Ik ben zeer ontevreden over Tele2 ! Ik heb ruim 2 jaar geleden mijn Tele2 abonnement uitgebreid naar 20 Mb internet, telefoon en digitale televisie van Tele2. De snelheid bleek volgens mijn metingen 4 - 5 Mb, Tele2 zegt dat ze 6 - 8 Mb meten. Zij vinden dat overigens dat ze daarmee een redelijke snelheid leveren, ook als je denkt 20 Mb te krijgen ("ja meneer, er staat ook `tot` 20 Mb" !) Maar aangezien voor digitale televisie minimaal 9 Mb nodig is heeft dit dus nog NOOIT gewerkt. Inmiddels hebben ze 2 x het modem vervangen, een monteur heeft alles nagekeken en de de wandcontacten vervangen en vervolgens wisten ze te melden dat het een "software probleem" was, en dat ze daaraan werkten. Telefoontjes hebben (ondanks lange wachttijden) geen resultaat, op e-mails krijg ik alleen een ontvangstbevestiging maar geen enkele inhoudelijke reactie. Ze hebben het al meer dan 1,5 jaar "in behandeling", en inmiddels kijk ik digitale TV via de gratis kanalen van Ziggo ... Natuurlijk had ik al eeder moeten opstappen, maar ik zag op tegen een nieuw e-mail adres. Ik raad eenieder op grond van mijn ervaringen Tele2 ten sterkst af !
bij brief van 24 maart j.l. heeft Tele2 mij laten weten dat mijn internetverbinding zou worden opgeheven, omdat die liep via een verouderd kablenetwerk. Per 24 juni zou het abonnement automatisch worden beeindigd. Hierdoor werd ik dus gewongen naar een andere provider over te stappen. Dat is uiteindelijk goed gelukt. Een bevestiging daarvan heb ik ook van Tele2 ontvangen met de mededeling dat facturering zou stoppen. . Maar kennelijk is dit niet doorgedrongen op de factuurafdeling. Want de facturering gaat gewoon door. Ik heb hierover al geschreven (met klantnr. + bijlagen etc.), maar nog geen reactie ontvangen. Daarnaast heb ik de laatste afschrijving via de bank ongedaan laten maken (dat had ik ook meegedeeld in mijn brieven). Maar wat schetst nu mijn verbazing: antwoord op mijn brieven ontvang ik niet, maar wel krijg ik post van Tele2 over de blokkering van mijn automatische afschrijvingen en of ik maar wil betalen. Maar mijn abonnement is beeindigd, dus ik wil niet betalen. Ik heb betaald wat ik moest betalen. Wie heeft zoiets ook meegemaakt en wat heeft die eraan gedaan? En wie heeft anders nog tips voor mij? Ik heb geen zin om eindeloos kosten te maken in verband met niet verschuldigde bedragen d.m.v. aangetekende brieven e.d..
Een medewerker van Tele2 zou graag uw vraag willen beantwoorden.
17-08-2010, 13:39
[quote] Ik kreeg honderden oproepen van Tele2 om mijn voicemail te bellen. Na het bericht afgeluisterd te hebben bleef ik toch de berichten ontvangen om mijn voicemail te bellen. Dit op mijn kosten. een paar keer met de helpdesk gebeld . Zou zichzelf oplossen! Nee dus. Maar weer gebeld, : Voicemail uit laten zetten. Toch bleef dit maar doorgaan. Om de 3 minuten een jengel : "Bel je voicemail"! Weer naar de helpdesk , op mijn kosten . Advies mobiel even uit en weer aan zetten. In mijn vakantie een AMS naar mijn zoon gestuurd. Hij heeft het bericht gelezen en verwijderd. Daarna kreeg hij nog 400 van dezelfde. Stapelgek word je van Tele2 Wordt vervold. Gelukkig ben ik met prepensioen en heb ik heel wat tijd om mijn belevenissen met Tele2 op het internet te zetten. [/quote] Beste H. van der Laan, Ik heb je klachten gelezen en wil deze graag in behandeling nemen. Daarvoor heb ik echter wel wat meer gegevens nodig. Zou je onder vermelding van H. van der Laan je klantnummer, 06-nummer, postcode en huisnummer willen mailen? Mijn emailadres is: Danielle@tele2.com. Met vriendelijke groet, Danielle van Tele2
Ik kreeg honderden oproepen van Tele2 om mijn voicemail te bellen. Na het bericht afgeluisterd te hebben bleef ik toch de berichten ontvangen om mijn voicemail te bellen. Dit op mijn kosten. een paar keer met de helpdesk gebeld . Zou zichzelf oplossen! Nee dus. Maar weer gebeld, : Voicemail uit laten zetten. Toch bleef dit maar doorgaan. Om de 3 minuten een jengel : "Bel je voicemail"! Weer naar de helpdesk , op mijn kosten . Advies mobiel even uit en weer aan zetten. In mijn vakantie een AMS naar mijn zoon gestuurd. Hij heeft het bericht gelezen en verwijderd. Daarna kreeg hij nog 400 van dezelfde. Stapelgek word je van Tele2 Wordt vervold. Gelukkig ben ik met prepensioen en heb ik heel wat tijd om mijn belevenissen met Tele2 op het internet te zetten.
[quote]Na alle negatieve ervaringen, wil ik een positief bericht plaatsen. Ik ben overgestapt van Telfort naar Tele2 met het alles in een pakket. Internet, bellen en interactieve tv. Ik ben heel tevreden over hoe het gelopen is. Internet en bellen was heel makkelijk zelff aan te sluiten (moest wel de splitter er tussenuit halen anders deed de telefoon het niet, stond niet in de beschrijving). Interactieve tv gaf echter even problemen. Gebeld met Tele2 (helaas voor 0,10 ct per minuut en een heel keuzemenu door). Dit zou binnen 24 uur opgelost moeten zijn en ik zou teruggebeld worden. Dat laatste is helaas niet gebeurd en heb dus zelf maar weer gebeld. Vanochtend deed de tv het gelukkig. Ik had overigens meer problemen met Telfort. Internet is duidelijk sneller dan bij Telfort. Je moet natuurlijk altijd rekening houden dat het niet ala minuut meteen geregeld is. Als je voor jezelf je goed indekt en er één a twee dagen voor uittrekt en de rust neemt om alles aan te sluiten. Dan is de overstap prima te doen. Al met al ben ik dus tevreden en ga ik vanavond me eens verdiepen in het interactieve tv kijken.[/quote] Ga maar niet bellen met je mobiel in het buitenland. De rekeningen zullen je om de oren vliegen, 10 X zo hoog als je verwachtte!
Voor alle reacties en bijdragen aan discussies gelden de normale fatsoensnormen die ook in het dagelijks leven gelden. Grove
taal, beledigingen, discriminatie, racistische uitlatingen, commerciële berichten en privacygevoelige informatie worden niet
geaccepteerd. Bencom behoudt zich het recht voor om bijdragen te verwijderen, te verplaatsen en/of discussies te sluiten.
Dit geldt ook voor reacties die niets met het onderwerp of thema te maken hebben.
Reacties in het forum worden dus verwijderd indien:
- Personen of partijen op een onaanvaardbare manier worden beledigd.
- De afzender zich voordoet als iemand anders.
- Er sprake is van reclame.
Bencom is in geen geval verantwoordelijk voor de inhoud van de forumberichten en kan evenmin aansprakelijkheid aanvaarden voor (im)materiele schade die eruit voort zou kunnen vloeien.